projekt: http://www.atcsites.com

Strona główna  ::   Aktualności  ::   Zarząd i członkowie  ::  Linki  ::   Kontakt

Menu główne

Rok 2019

Z ŻYCIA KOŁA:  ROK 2017

Spotkanie noworoczne 2016/2017

W dniu 3 lutego 2017 roku odbyło się noworoczne spotkanie koleżeńskie. Na spotkaniu omówiliśmy ciekawsze wydarzenia z życia koła, które miały miejsce w ubiegłym roku. Jedną z akcji, w którą czynnie włączają się członkowie naszego koła jest przeprowadzenie zbiórki koleżeńskiej celem wsparcia akcji „Światełko dla Rossy” organizowanej przez Społeczny Komitet Opieki nad Starą Rossą w Wilnie. Prezes SKOnSR p. Alicja Klimaszewska podziękowała za wsparcie finansowe i przesłała nam zdjęcie pomnika nagrobnego Stanisława Szumskiego - uczestnika Powstania Listopadowego, którego odnowienie było możliwe także dzięki funduszom pozyskanym w wyniku ubiegłorocznej zbiórki. Z p. Alicją spotkaliśmy się w czasie naszego wyjazdu do Wilna w 2016r., oprowadzała nas ona po Cmentarzu Na Rossie. Omówiliśmy również plan działalności na rok 2017. Obecnością z życzeniami zaszczyciła nas dyrekcja naszej firmy w osobie Dyrektora Technicznego.
Poniżej zdjęcie w galerii:

XI wyjazd techniczno-poznawczy – Zespół Elektrowni Wodnych Solina

W dniach od 7 do 11 czerwca 2017 r. odbył się XI wyjazd techniczno-poznawczy. Celem wyjazdu było poznanie Zespołu Elektrowni Wodnych Solina-Myczkowce oraz zwiedzenie ciekawych miejsc rejonu południowo-wschodniej Polski. Wyjazd w części sponsorowany był przez PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna Spółka Akcyjna z siedzibą w Bełchatowie (tutaj). Pierwszym punktem, w którym się zatrzymaliśmy na drodze naszego wyjazdu był Kazimierz Dolny. Po zakwaterowaniu w ośrodku „Pod dębami” udaliśmy się na zwiedzanie uroczego miasteczka. Wiele przyjemności sprawił nam rejs statkiem po Wiśle i oglądanie stąd panoramy Kazimierza Dolnego (tutaj). Udaliśmy się także na spacer po pięknych wąwozach lessowych. Wąwozami znajdującymi w okolicach Kazimierza Dolnego można obejść dokoła niemal całe miasto. To chyba jedyna miejscowość w Polsce, w której gwarny, zatłoczony rynek sąsiaduje z cichymi oazami przyrody. Kolejnym miejscem, które zwiedziliśmy w Kazimierzu był zamek czyli zespół fortyfikacji obronnych z XIII i XIV wieku (tutaj). Następnego dnia opuściliśmy klimatyczny Kazimierz i udaliśmy się do pięknego Sandomierza www.sandomierz.pl. To miasto rozsławione ostatnio poprzez serial „Ojciec Mateusz” zwiedzaliśmy w towarzystwie sympatycznej przewodniczki. Szliśmy między innymi Podziemną Trasą Turystyczną. Słynne sandomierskie lochy są dawnymi składami - magazynami kupców zamieszkujących niegdyś Sandomierz. Od czternastego i piętnastego wieku drążone pod miastem korytarze stawały się znakomitym schronieniem dla mieszkańców przed obcymi wojskami najeżdżającymi Sandomierz. Po zjedzeniu obiadu na sandomierskim rynku udaliśmy się do Krasnobrodu zwanego „sercem Roztocza” (tutaj). Rozgościliśmy się tam na dwa noclegi w domkach ośrodku „Natura”. Będąc w Krasnobrodzie wybraliśmy się na pieszą wędrówkę po Krasnobrodzkim Parku Krajobrazowym. Bogaty we wrażenia dzień zakończyliśmy smaczną kolacją przy grillu. Głównym punktem trzeciego dnia naszego wyjazdu był spływ kajakowy rzeką Wieprz na odcinku Obrocz – Zwierzyniec. Ośmiokilometrowa trasa spływu dostarczyła uczestnikom wielu wrażeń, w pięknej scenerii i przy słonecznej pogodzie wszystkim było bardzo wesoło. Następną atrakcją turystyczną był przejazd do miejscowości Rebizanty i zwiedzanie rezerwatu Szumy Tanewskie nad rzeką Tanew (tutaj). Wieczorem wybraliśmy się do Tomaszowa Lubelskiego do kręgielni w hotelu Antoni Wellnes & Spa i graliśmy w kręgle. Jak zwykle było bardzo wesoło i emocji sportowych nie brakowało. Kolejnego dnia pożegnaliśmy piękne Roztocze i udaliśmy się w kierunku Polańczyka. Tam zakwaterowaliśmy się w ośrodku „Słoneczna Polana”. Ważnym punktem naszego wyjazdu techniczno-poznawczego było zwiedzanie zapory wodnej i elektrowni wodnej Solina na rzece San należącej do Zespołu Elektrowni Wodnych Solina-Myczkowce. Solina jest jedną z największych elektrowni szczytowo-pompowych na dopływie naturalnym zapory betonowej. Moc zainstalowana wynosi po modernizacji 200 MW. Składa się z 4 hydrozespołów. Położona jest u stóp najwyższej w Polsce zapory typu ciężkiego. Możliwy do wykorzystania spad to 60 m. Górny zbiornik elektrowni tworzy największe w Polsce sztuczne jezioro. (tutaj) Po odbyciu pieszej wędrówki po okolicy Soliny wieczorem spotkaliśmy się w ośrodku i wesoło spędziliśmy czas biesiadując przy grillu. Ostatni dzień naszego wyjazdu obejmował zwiedzanie Kopalni Soli Bochnia. Kopalnia została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego Ludzkości UNESCO (tutaj), zapoznanie się z jej historią i warunkami pracy górników był dla nas bardzo interesujące. Ale szczególnie przypadł wszystkim do gustu zjazd na zabytkowej zjeżdżalni w podziemiach kopalni.
Poniżej kilka zdjęć w galerii:

Dzień Budowlańca 2017

Już po raz jedenasty zorganizowaliśmy Dzień Budowlańca, który odbył się 29 września 2017r. Spotkaliśmy się jak zwykle od kilku lat w Dworku "Stara Szkoła" w Grocholicach. Wśród gości, którzy zaszczycili nas swoją obecnością byli: Wiceprezes Zarządu PGE GiEK S.A., Dyrektor Oddziału Elektrownia Bełchatów, Główny Inżynier ds. Zarządzania Majątkiem, Główny Inżynier ds. Utrzymania Ruchu, przedstawiciel Placówki Terenowej w Bełchatowie Łódzkiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, prezesi i przedstawiciele wielu firm związanych z budownictwem działających na terenie naszej elektrowni, przedstawiciele kół ze stowarzyszeń SEP i SIMP oraz członkowie naszego koła. Głos zabrał Dyrektor Oddziału, po jego wystąpieniu przewodniczący naszego koła wręczył kol. Gabrieli Stopyra Honorową Złotą Odznakę PZITB nadaną uchwałą Zarządu Głównego PZITB. Następnie pan Marcin Mroczek z firmy MC Bauchemie wygłosił prelekcję techniczną „Nowoczesne rozwiązania technologiczne przy renowacji obiektów technologicznych – 20 lat współpracy Elektrowni Bełchatów z MC Bauchemie”. Organizatorzy tradycyjnie już sprawdzili wiedzę teoretyczną oraz sprawność fizyczną zgłoszonych drużyn w konkursach z dziedziny budowlanej. Uczestnicy wykazali się dużym poświęceniem, a najlepsi otrzymali nagrody dla zwycięzców – złoty, srebrny i brązowy pędzel. Przy dobrym jedzeniu, muzyce i wspólnych tańcach czas minął bardzo szybko.
Poniżej kilka zdjęć w galerii:

projekt: http://www.atcsites.com

Rok 2017

Spotkanie noworoczne 2016/2017

XI wyjazd techniczno-poznawczy – Zespół Elektrowni Wodnych Solina

Dzień Budowlańca 2017

Opracowanie i treść ©       bartlomiej.lesiakowski@gmail.com

Ostatnia aktualizacja 22.10.2017 r.